Business Plan konkurrencer

Tanken om en business plan konkurrence først startede i 1980 ‘ erne pÃ¥ initiativ af nogle MBA studerende fra Texas og i stigende grad har vundet popularitet. SÃ¥danne begivenheder ske Ã¥rligt og fryde sig en stor rigdom af deltagere, hvilket stærkt øger deres konkurrenceevne.

Konkurrencer

Arrangeret af universiteter

Babcock Elevator Pitch konkurrence – Wake Forest University

Enterprise Creation Konkurrence – Ball State University

Tinget Corp. Konkurrence – University of Texas

Hertug Start-Up udfordring – Duke University

IBK kapital Ivey Business Plan konkurrence – University of Western Ontario

OFC Venture udfordring – Clark Atlanta Universitet

Venture eventyr – Colorado State University

Afholdt af erhvervsorganisationer

Jungle Business Plan udfordring – Jungle Media Group

S.E.E.D. Business Plan konkurrence – TechKnowledge punkt Corp.

Venture skÃ¥l – nationale Institut for entreprenørskab og gulerod kapital

Du vil undre sig nok hvad gøre disse konkurrencer består af og hvor deres popularitet kommer fra?

Arrangørerne

Arrangørerne og sponsorerne er normalt universiteter, er der flere erhvervsorganisationer, der er vært business plan konkurrencer.

Deltagerne

Business plan konkurrencer er studerende iværksætter arrangementer. Konkurrencer er organiseret enten for kandidat eller bachelor studerende og det ikke nødvendigvis behøver at være MBA-studerende. Deltagerne kan være studerende videnskabsfolk, ingeniører, MDs eller andre specialister, som stræber efter at skabe en levedygtig forretningsplan håber at indtaste sådanne konkurrencer.

Populariteten af disse konkurrencer nåede også nogle andre lag: business plan konkurrencer er også organiseret med det formål at give folk mulighed for at starte en virksomhed. Business plan konkurrencer ske normalt som Interkollegiale begivenheder, men denne contest formel er også blevet overtaget af virksomheder, der ønsker at lette oprettelsen af nye virksomheder.

Det er ogsÃ¥ tilfældet for Ford Motor Company, der sponsoreret Ford bedste (bygning entrepreneurielle succes dag) Business Plan konkurrencen i forening med SCORE “Counselors til Amerikas Small Business” og DiversityInc. BEDSTE Business Plan konkurrencen fandt sted om vinteren 2004 og behandlet alle amerikanske borgere over 18 Ã¥r. Alle de forelagte forretningsplaner blev bedømt af et rÃ¥dgivende panel fra SCORE.

Hvorfor behovet for at deltage i sådanne arrangementer?

Udover den kontantpræmier, der selv ganske vigtigt, vil sjældent være tilstrækkeligt til finansiering af grundlaget for en virksomhed, der er fordelen, at lære af denne erfaring – dette vil berige elevernes viden i højere grad end den blotte teoretiske aspekter de lærer fra forelæsninger.

Ikke i det sidste sted er der værdifuld lejlighed til pitching forretningsplaner til en hel masse af investorer i meget kort tid.

Hvordan har vindere gavn?

Innitially startede som en værdifuld mulighed for studerende med lyse business idéer til at udtrykke dem i contest betingelser, business plan konkurrencer har blive en ressource for nogle investorer. Der findes to kategorier af resultaterne af sådanne konkurrencer:

Du vil sige, at vælge fra rent teoretiske planer ville være meget usandsynligt for en ventureinvestor. Men, det er hvor mange succesrige virksomheder kom til at være.

1-800 kontakter

En postordre kontakt-linse-udskiftning selskab i Draper, Utah. Forretningsplanen vandt 1995 Brigham Young University i Provo, Utah.

Advokater @ arbejde

En Internet rekruttering og placering service i Atlanta. Konkurrence: 1996, University of Georgia.

SensAble Technologies Inc.

I Cambridge, Massachusetts, vandt MIT konkurrence i 1995.

Epotec Inc.

Konkurrence: 1997, University of Chicago.

Dog indebærer at have gode resultater i en vigtig konkurrence ikke nødvendigvis lancere en virksomhed med succes. Der er risiko for at nogle investorer overveje din plan en akademisk øvelse før virkelig studere det og dermed procentdelen af tillid er væsentligt reduceret.




Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *